30 jan. 2009

Mina projekt

Äntligen hade tanten i garnaffären skaffat stand-in så hon hade öppnat igen och så mycket folk har jag aldrig sett i den affären på en gång ;)

Jag köpte garn till Tottes Thomas Tåg-filt och garn till Ians mössa, köpte även ett par underbara rundstickor och trots att de var 19 kr dyrare än de vanliga så kommer jag nog fortsätta köpa sådana här... Finns även set med löstagbara banor som man sätter på bara stickorna, funderar på att önska mig sådana i födelsedagspresent, de kostar lite, men jag kan inkassera födelsedagspresenten när maken är färdig lokförare sedan... *nudge nudge*

Här har vi då alla projekt för tillfället *pekar nedåt på nästa bild*
Överst till vänster: En sjal jag håller på att sticka i födelsedagspresent, har bara 1/3-nystan kvar att sticka in och så ska jag virka på en kant med silverfärgat pälsgarn...
Överst till höger: Mormorsrutor till en babyfilt, til lett par kompisar som får bebis i april. Den blir 7*5 rutor stor + kant och det är 7 rutor som har en blomma inuti istället för fyrkant och det ska vara en blomma/rad, diagonalt över filten, hoppas det blir bra...
Mellan t vä: Början på en filt med Thomas Tåg...
Mellan t hö: De första 15 cm på min tröja, det är 240 maskor runt så det är seeeegt att sticka, man ser inte att det händer nåt...
Nederst t vä: Ena av 2 "regnstövlar" till bebis, ser mycket bättre ut när man tagit på dem :)
Nederst t hö: Garnet som jag ska göra Ians mössa av, har köpt ett till av varje färg idag...


1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt med harmony-stickor! Jag kan verkligen rekommendera ett sett med "interchangables" Kostar en slant först, men sen har man stickor i alla storlekar och längder. Toppen. Och de är underbara att sticka med. Själv har jag både Metall och Harmony, och tycker nog lite bättre om metall. Men det är ju klart en smaksak :)