10 apr. 2009

Mina vantar är klara


Eller ja, de blev klara igår men jag glömde av att lägga upp dem...
De är korta i skaftet, de går kanske 5 cm nedanför handleden, vilket är exakt vad jag vill ha, då jag tar av dem och på dem ofta... Och då hålla på och stoppa in dem under mudden på jackan hela tiden suger, så nu kommer de ligga utanpå mudden alldeles lagom.

Garnet är 7 bröder (75% ull och 25% polyamid) och virknålen är 5,5 mm.
Det är smygmaskteknik, som ser avancerad ut men som är bland det enklaste jag gjort.
De blå maskorna är tagna i bakre maskbåge och de röda i främre, utom en och annan som blev fel ;)


Sofie underade (lite längre ner) om det blir utstående mönster när man virkar i de olika maskbågarna, men så stor skillnade blir det inte, vilket jag har försökt att visa med den här bilden.

De här tänkte jag ha till hösten, men med tanke på att jag har avverkat 3 par vantar i vinter så hinner jag nog med att hitta och virka i alla fall 2 par vantar under sommaren ;)

Inga kommentarer: