11 maj 2009

Alfred har fått en "filt"


Alfred har släpat runt på en sunkig handduk i en vecka nu och beteendet verkar inte avta utan tvärtom eskalera istället...

Så jag har virkat en liten Iggle Piggle-filt till honom så att han kan bära runt på den istället. Så nu har hans virkade Iggle Piggle och han likadana filtar, dock har jag inte satt bjällror i den som jag tänkte, de kan väcka istället för att söva sas...

Filten är virkad i Flox och består bara av ett rakt stycke på 42 maskors bredd, avslutningsvis gjorde jag två varv fasta maskor runt kanten och en kant med djupa nedtag för det är langettsöm på orginalfilten i programmet, detaljerna är nog för den lille Iggle Piggle-fantasten.

4 kommentarer:

Åsa Tidqvist sa...

Så superfin filt! Har hittat dig ganska nyss och håller på att virka en egen variant av "iggle piggle" nu, jag tackar för mönstret!!

Hulda sa...

Söt som tusan och med ett tåg i handen :-D

Viktoria - ♥ s t j e r n f a l l ♥ sa...

Så söt han är med sin lilla filt :D

Pom A sa...

Mysig liten filt! och jag la märke till de fina stygnen längs kanten. Det står längst ner i din blogg om man kan virka ihjäl sig och ja , det kan man nog. Jag har i alla fall börjat sova mycket mindre :) Trött men glad.
/Pom