20 juni 2009

Spindelsjal version 3


Här är då min spindelsjal klar! Precis så som jag vill ha den! Den är närmare 2.5 m bred och 1 m hög vid snibben.

Det är nästan 500 g garn i sjalen och den värmer precis som den ska!

*nöjd*

Jag kommer inte länka hit från min signatur på Familjeliv.se längre trots att jag inte har gjort någon som helst reklam för sidan eller liknande.

Jag har ALLTID bara hänvisat till Virkaholic för att visa vad jag har gjort eller till gratis mönster. ALDRIG för att göra reklam för att jag tar upp beställningar.

Detta anser inte moderatorer är ok, fast de inte kan styrka det hela med sina regler.


Här är några bilder, de få jag kom ihåg att ta, när det var World Wide Knit in Public Day, den 13 juni. Som ni ser på bilden genom rutan så regnade det så vi var på Fribergs Café. Fribergs är ju välkänt inom stick-/virkkretsar så de flesta kände sig hemma...
Jag skulle påbörja en hexagonfilt tänkte jag och hade en hel kasse med garn med mig, och trodde att jag hade mönstret i huvudet... tji fick jag, jag fick ringa hem till maken och be honom MMS:a över en bild till min mobil så jag kunde titta hur jag hade gjort *pinsamt*
De där 3 timmarna gick fort i trevligt sällskap! Jag hade tänkt att hoppa över det först men det var sådant kalabalik hemma så jag åkte in mest för att få lugn och ro.... Det var en mamma med nyladdad ork som kom hem på eftermiddagen....

6 kommentarer:

Viktoria- ♥s t j e r n f a l l♥ sa...

Vilken fart du virkar i! Tre stooora sjalar på så kort tid, inte illa :) Hoppas du haft en fin midsommar.

Jorun sa...

Ennå et sjal...? Jammen går det fort!

Hulda sa...

Läst just ditt meddelande på min blogg...hur länge blir du avstängd? Tycker det är lite väl lågt att stänga av någon när man bara hänvisar till sina projekt. Man ska kanske vara lite försiktiga på FL i fortsättningen då.

Snygga bilder från stickdagn...ser att lite av mina garner kom med :-D tyvärr glömde jag min kamera....

Hulda sa...

OKi, men det var ju inte så farligt...alltså till 21 i kväll...jag har uppdaterat min blogg nu!

Häxan Sytant sa...

Hoppas du har haft en trevlig midsommar!
Jag har en award till dig på min blogg!

Camilla Kronholm sa...

Lika vacker som den andra :-)