6 juni 2009

Spindelsjal

bu
Igår blev jag nästan klar med spindelsjalen, jag virkade in 250 gram (5 nystan) på 3½ timma så den gick fort att göra!

Dock blev jag inte helt nöjd för jag hade velat ha den mycket större, men då kommer jag ruinera mig på garn.... Ett nystan blir 4 varv... Maken tyckte dock att den var lagom stor (vilket den säkert är men jag hade velat ha den större)

Så jag kommer göra en spindelsjal med det 1.6 kg garn jag köpte på tradera... det jag skulle göra en tröja av som aldrig blir färdig *tråååkigt* så jag gör en sådan här till *storler*

Från att ha hatat sjalvirkning till att älska det ;) mormorsrutesjalen var verkligen öken medan den här var rolig!

Den här sjalen har fått ny ägare, eller ja, kommer få det snart, kom på att fadder till äldsta sonen fyller 40 senare i år så hon ska få den....
Jag ska köpa ett nystan grått till och göra snygg kant på sjalen. Det är ju en grå rand mitt på sjalen och så grå kanter.... det blåbruna garnet hade tagit slut hos leverantören och jag är inte beskaffad med tålamod att låta saker och ting ta sin tid *hehe*

7 kommentarer:

Drutten sa...

Den är helt underbar din sjal!

Tack så mycket för de söta grejerna jag fick igår!!! Ska bli kul att byta ut min röda plast-markör mot dina fina! Allt blir ju roligare om man har vackra saker att jobba med!

Jorun sa...

Sjalet ble nydelig det!

Viktoria- ♥s t j e r n f a l l♥ sa...

Vad fin den blev! Och vilket fint garn, på första bilden ser den nästan ut som om den glittrar men tittar man på dom andra två ser man att det är dom vita "plupparna" som gör effekten :D Skitsnygg!

Hoppas du haft en trevlig nationaldag! :)

Stubbetufsa sa...

Hei! Jeg har nå kikket rundt på din blogg, og er blitt begeistret for alle de fine småtingene du lager! Ja, for de store også! Jeg vil derfor sette deg på min bloggliste!
Ha det bra!

Matilda sa...

Jättefin! Visst är det roligt när det går fort...

IA Nyckelpiga sa...

Nu har jag gátt igenom din blogg och är väldigt impad. Sä mycket du har gjort och vad duktig du är. Jag var särskilt ute efter mönsterna till Macka Packa och gänget. Min dotter är stormförtjust i dom.

Pixi sa...

Vad vacker den vart !!=)