14 juli 2009

Katten Bosse


Äntligen!

Idag blev Amineko-katten klar! Den är inte särskilt stor och den har varit knepig att göra, eftersom det har varit så smått. Tungan var riktigt knepig men blev bra.

Jag hade 1993 en röd hankatt som hette Bosse, han sov alltid med tungan utanför munnen och den här katten fick också heta Bosse, fast han är blå...

Jag har, tillsammans med Bosse, fotograferat mitt nya projekt, en babyfilt. Det är hexagonrutor och jag virkar ihop den allt eftersom. Jag hoppas den blir bra till slut.

Mönstret på katten finns här....

7 kommentarer:

linéa sa...

men så söt katten är!
Du har så otroligt mycket fint på din blogg! Jag vill bara virka mer o mer.
Du undrade vad BOM är-
Betyder block of the month-
Man får ett mönster varje månad till en del av ett större lapptäcke. Det med fåglarna är i nio delar. Men otålig som jag är får jag nu två delar varje månad. :-)

Angélique Morgonöga sa...

Så bedårande katt! med rar historia blev han bara skönare! Jomen jag tror nog att man kan virka ihjäl sig ... så det är bäst att va lite försiktig med nålen *retas*

Hulda sa...

SÅ söt Bosse blev....ska hälsa vaktmästaren på jobbet som också heter Bosse att han nu har en namne i from av blå virkad kisse ;-)

Pixi sa...

Den blir säkert hur bra som helst !! Såå söta figurer,Verkligen en massa personligheter i dem !kram på dej !=))Jag har oxå gjort möss,mina första)

Frumatik sa...

Vad fin katten blev! Hur har du fått den att bli så rörlig? Min katt är så stel, jag har väl stoppat den för mycket antar jag och jag har inte i några pellets.

Marlene sa...

Hej! Den blev väldigt gullig den katten. Var har du hittat mönstret? Skulle vilja virka mig en egen! Å tack för en rolig och inspirerande sida!

Jullan sa...

Så gulligt med en blå katt!! Gillar även din bruna filt! Tyvärr har jag upptäckt att jag inte har tillräckligt med tålamod för ett sådant projekt. Jag har också virkat många katter, besök gärna min sida om du har tid!