11 juli 2009

Miss Dita von Mouse


Jag har hängt på Ulliga Gulliga Sakers blogg-följetong att virka en trädgårdsmus, här är då själva musen färdig och hon skyler sig så gott hon kan ;)
Vem vill bli fotad naken liksom? =)

Därav fick hon namnet Miss Dita von Mouse... Jag håller på med hennes klänning för tillfället...

(Ett par timmar senare)

Nu är klänningen klar men jag gjorde inte den som var på Ulliga Gulliga saker utan jag gjorde en version av Humlan Huldas klänning, jag gillade volangkanten.

Knapparna är egentligen scrapbooking-knappar som jag kom på att jag hade, passade perfekt i storlek :)

Jag funderar på att göra en klänning till i "rätt" utförande från Ulliga Gulliga Saker, det var ju kul att virka mus ;) Och att jag hade svarta säkerhetsögon som passade perfekt gjorde ju inte saken sämre.... Blomman om hon har i tassarna är en enda pelargonblomma, från en hel sådan där klase som blir, så det är ingen stor mus det blev av det....

9 kommentarer:

Viktoria- ♥s t j e r n f a l l♥ sa...

SÖT! Spännande att se hur hon ser ut i klänning också :D

Veronica Tingvall sa...

Vilken sötnos!
Jag tänkte lägga ut lite färdiga möss på min sida i veckan och då får jag ju absolut inte missa denna lilla skönhet.
Hoppas du haren fin dag /veronica

IA Nyckelpiga sa...

Himla kul bild!!

Camilla Kronholm sa...

Sötingmusen nr 1!!!

Kram

VvW Design sa...

Vilken söt liten mus du har virkat ..... och vilken tjusig klänning!
Ha en trevlig dag.
Kram, Ann

Evfa/Nystverket sa...

Supergullig mus, och fin klänning! Jag har ju också "köpes"ögon men inte tog jag dem inte...:-(, jag är så dålig att sy ögon. Men det är ju bara att göra en mus till!!! :-).
//Effie

Jorun sa...

Å, for noen søte mus!

Frumatik sa...

Så himla söt hon blev!

Faster Safira sa...

Jättesöt Mus! När man ser Dina fina saker som Du gjort önskar jag att jag också kunde virka.