27 juli 2009

Pulsvärmare är klara!


Nu är de klara!!!

Jag hoppas CamillusBacillus gillar dem.... de här är i ull så jag tänkte faktiskt kasta med ett par i lite mjukare garn också...
Jag har inte bestämt mig för vilket än, kanske jag gör slut på mitt Soft Cotton...
eller så inväntar jag mitt Muskat...
Just det...
jag har ju 2 nystan med muskat som jag inte vetat vad jag ska göra med!!!

Nu vet jag :)


Mönster: Från boken Pulsvärmare av Birgitta Adolfsson
Garn: Handspunnet 2-tråds ullgarn
Stickor: 2½ mm

Now they are finished!

I hope CamillusBacillus like them .... These are made of wool-yarn so I actually gonna make a couple wrist warmers of little softer yarn also ... I have not made my decision for which yet, perhaps I will use my "leftovers" of Soft Cotton ... or so I await my Muscat ... Right ... I have 2 skeins of Muscat, which I do not know what to do with!

Now I know :)

Just det, nu skäms jag lite... kommer ni ihåg awarden jag fick för ett tag sedan? I alla fall, jag skulle utse ett gäng som jag skulle skicka den vidare till och det blir som följer:
Jorunn's hobbyside - Som den kom ifrån!!
Eva i Halmstad - En magiker med stickor ;)
Humlans Pysselblogg - Som alltid för trevligt sällskap! Och fina saker!!
Stubbetufsa - Som gör mig mer och mer övertygad om att åka till Troms!
Armina's Armi-Nals - för sina underbara amigurumis.
Stjernfall's blogg - kolla in hennes söta kaniner!!!
Helt Virkad - Men kolla in bara!!! :-o
Sunnas Blogg - För den härliga blandningen :)
Hekle Hulen - Mysig blogg som trollbinder
Hänt i Hörnebo - Verkar vara ett underbart ställe att bo på!
Helenes Virkmakeri - En påhittig tjej....
Häxan Sytant - Kolla in hennes häftiga saker!

Right, now I am a bit ashamed ... Do you remember the award I received a while ago? In any case, I would appoint a group that I would send it to and it will be as follows:
Jorunn's hobbyside - as it came from!
Eva i Halmstad - A magician with the sticks ;)
Humlans Pysselblogg - As always in good company! And nice things!
Stubbetufsa - which makes me more and more convinced to go to Troms!
Armina's Armi-Nals - for her wonderful amigurumis.
Stjernfall's blogg - check out her cute bunnies!
Helt Virkad - Just check this out! :-o
Sunnas Blogg - for the wonderful mix:)
Hekle Hulen - Cozy blog that attracts
Hänt i Hörnebo - Appears to be a wonderful place to stay!
Helenes Virkmakeri - A resourceful girl ....
Häxan Sytant - Check out her cool things!

8 kommentarer:

Camilla Kronholm sa...

Åhh, så fina de blev och värma gott kommer de att göra. Jag är såååååå tacksam. Längtar efter lite lindring av värken :-)
Kram

Viktoria- ♥s t j e r n f a l l♥ sa...

Mycket fina och tack för awarden :)

Hulda sa...

Tackar tackar :-) Vad fina pulsvärmarna blev. Får snart sätta mig med nummer två...börjar bli dax tycker jag. Pulsvärmare nr ett blev ju klar i våras.

Sunna sa...

Tack snälla för awarden oh det fina betyget

Jullan sa...

Tusen tack! Vad glad jag blir att jag får den av dig!! Jag har redan skickat ut den lilla nallen en gång, men tack ändå! Så jag låter den inte gå vidare den här gången. Söta små pulsvärmare du gjort, de är säkert sköna att plocka fram när hösten närmar sig.
Ha en bra dag! Juliane

Ida sa...

Tack så mycket! Vilka jättefina pulsvärmare du gjort.

Stubbetufsa sa...

Tusen takk for koselig award!
Du må gjerne komme til Troms! Jeg skal nok ta imot deg!

Mia stickar sa...

VIlka fina pulsvärmare!