6 aug. 2009

Pysslat igen


Jag har gjort te på fläder och rosblad. Jag köpte i och för sig vanligt svart Darjeelingte men jag hann få tag i några blomkorgar med fläder innan regnet slog av dem från trädet. Sedan har jag varit och dragit kronbladen av en av rosorna i trädgården. Så fort en knopp har slagit ut så har kronbladen försvunnit...

Till det hela virkade jag en hätta till burken och limmade fast på locket... så nu ska den bara åka till kompisen i Göteborg också...

I made tea of flowers from elderberry and rosepetals. I bought plain black Darjeeling, and I did get a few flowers from the elderberry before the rain washed them from the tree. I have also picked the petals from one of our rosebushes in the garden. Once buds had sprung out, the petals disappeared...

I have also crocheted me a cap to the jar and glued firmly on the lid... And now it just have to travel to Gothenburg....

1 kommentar:

Chatrine sa...

Dette var fint! Smart idee!