24 sep. 2009

Lite mer lust...

Fick med mig en kasse garn hem från församlingshemmet idag när vi varit där på Öppna Förskolan. De har syjunta varje torsdag men jag får ta med mig garn hem när maken oftast inte är hemma vid den tiden det är och att dra med sig ungarna är inget alternativ, så jag sitter hemma och stickar/virkar och tar med mig till de klädlådor som går till bl a ryssland... Har just virkat färdig ett par bebisvantar och har börjat med en enkel filt i rätstickat...

Got me a bag yarn back from the parish hall today when we were there in the open pre-school. They have a meeting every Thursday (they knit/crochet clothes to babies/kids) but I may bring my yarn home when the husband usually is not at home at that time it is, and to bring my kids is not an option, so I sit at home and knitting/crocheting and taking with me the clothes/blankets I make to the clothing boxes that goes to people in need in for example Russia... Has just finished a pair of crochet baby mittens and started with a simple blanket....

1 kommentar:

Pixi sa...

vad duktig du e!! Jag hinner nästan ingenting ,känns det som..vil oxå bli klar med välgörenhetsprojekt..meen så smånongom så!Mår du bättre nu !?Kram =)