3 sep. 2009

Min Humlasjal

Varför kallas den Humlasjalen? Jo, jag fick nystanet från Humlan som tack för hjälpen med blogglayouten :)

Jag ÄLSKAR garnet!! Det är 200 g i nystanet och det består av 67% akryl, 14% ull, 10% polyester och 9% mohair.

Det heter Dolly och kommer från Marks&Kattens.

Jag har räknat ut att den här sjalen eller halsduken kommer bli ca 140 cm lång... får se då om jag blir nöjd med den eller om jag köper ett nystan och stickar den till 2 m i alla fall... och kanske ett par vantar också...

Why is it called the Humlasjal (Bumblebeeshawl)? Well, I got the skein from Humlan as thanks for my design of her bloglayout.
I LOVE the yarn! It is 200 g skein and it consists of 67% acrylic, 14% wool, 10% polyester and 9% mohair.
The name is Dolly and comes from Marks&Katten.
I have calculated that this shawl/scarf will be about 140 cm long ... I'll see then whether I will be satisfied with it or if I buy a skein and knit it to 2 meters... and maybe a couple of mitts also...

2 kommentarer:

Pixi sa...

Ja det ser verkligen härligt ut !! kram =)

Sunna sa...

verkligen mysigt garn, ögonen har kommit fram och de blir helt perfekta, Tack