18 okt. 2009

Beställd kanin färdig

Nu har jag flera projekt på gång och när tiden nu har minskats till att virka, så har jag bestämt mig för att inte påbörja något nytt innan jag är färdig med det som ligger och beställningar. Så här är en beställning klar! En liten (nåja, rätt stor) kanin med fluffiga öron. Det lila garnet räckte inte till fluffig svans men den blev söt ändå.
Fakta:
Garn: Det beige heter Caravelle, eftersom det står kr2.95 på prislappen så antar jag att det är minst 20 år gammalt. Det lila heter Super Soft.
Virknål: Jag har virkat det beige med 4 mm och det lila med 4.5 mm.
Mönster: Ett mönster jag har använt förut - Lavender Bunny från Rheatheylia.com

* * *
At the time, I have several projects at once and when the time has been reduced dramaticly to crochet , I have decided to not start anything new until I'm done with the project that I have started and orders. And here is one order finished! A little (well, quite big) bunny with fluffy ears. The purple yarn was not enough for a fluffy tail, but it was sweet nonetheless.
Facts:
Yarn: The beige units Caravelle, since it says kr2.95 on the price tag, I assume that there is at least 20 years old. The purple is called Supersoft and is also a yarn I have.
Hook: I have the beige crocheted with 4 mm, and the purple of 4.5 mm.
Pattern: A pattern I've used before - Lavender Bunny from Rheatheylia.com

* * *
Det här är en liten beställning som jag inte ville visa tidigare, men nu är den levererad! Den blev kalasfin!
Det är den lilla "gubben" från postens reklamfilmer som går på tv nu... En kompis ville överraska en av sina vänner med den och så blev det!

Garnet är Muskat och jag har virkat med 3.5 mm nål. Mönstret är jätteenkelt, en boll med armar och ben typ ;)

* * *

This is an order I did not want to show in the past, but now it delivered! It was smashing!
It is the little "hubby" from commercials that goes on TV now... A friend wanted to surprise one of her other friends with it!
The yarn is Muscat and I have crocheted with 3.5 mm needle. The pattern is so simple, a ball with arms and legs ;)

7 kommentarer:

Saannis - Fru & Blivande Mamma sa...

Vad fina beställningarna blev och jag måste också säga att de är ursöta :)

Jag förstår exakt vad du menar med att inte påbörja något utan hellre göra klart de projekten man har. Oftast har man svårt att slutföra det man har påbörjat. Sedan är det inte alltid så lätt att hålla sig när man har massor med ideer som är tänkt att göras.

Kram

Bollebygdsbo sa...

Superfina grejer!

Therese sa...

Ååå vilken jättefin blogg du har! Har suttit och tittat länge nu! Jag virkar oxå amigurumis, du får gärna titta in på min blogg!

http://thessansamigurumis.blogg.se

Det växer sa...

Tuff kanin. Riktigt tuff!
:-)

Idas kreativa sa...

Haha jag tyckte jag kände igen den lilla blåa gubben men det kopplade inte vart ifrån förän jag läste texten, vilken rolig ide :)

Koneko sa...

Kaninen är ju ursöt! Eftersom jag aldrig tittar på tv så har jag ingen aning om reklamerna där men gubben var väldigt läcker :D

Carina sa...

Skulle du vara intresserad av ett sticknät i Halland? Se bloggen för Hallands stickcafé eller min blogg. Hör av dig om du är intresserad så jag får din inbjudan så får du en inbjudan.
/Carina