3 feb. 2010

*massa fula ord*

Jag håller (höll) på med en gallerfilt, jag hade kommit halvvägs när jag upptäckte att den såg lite konstig ut... jag mätte, jodå, den blev smalare helt plötsligt!

Antalet rutor är det samma, jag virkar inte hårdare, MEN!! Jag upptäckte att jag helt plötsligt hade en 2½ till virknål istället för 3½, när hände det liksom??

*repa upp*

*lägga på is*

Nu har jag börjat på en ripplefilt istället...

--------- ---------- ----------

I'm doing (was doing) a cellular blanket, I came halfway when I noticed that it looked a bit strange ... I measured, Yes, it was narrower suddenly!

The number of squares is the same, I'm not crocheting harder, BUT! I found that I suddenly had a B hook instead of E, when did that happened?

*unravel*

*put on hold*

Now I have started on a ripple afghan instead...

8 kommentarer:

Linda sa...

doh! fy så irriterande. vågfiltar är fina :-)

Jessica sa...

Nej vad synd! tråkigt när det blir sådär!

Jorun sa...

He he... Ja sånn kan det gå! Det har nemlig hent meg også det der.

Berit W sa...

Det är tråkigt när det händer. Jag håller på att sticka en babyoverall med ett flätmönster och muschar. Gissa om jag fått riva upp.hmmm....

Stubbetufsa sa...

Så, så, slikt skjer med den beste...

Drutten sa...

Trist att repa upp...

Ville bara berätta att jag fått jättemycket beröm för mina söta stickmarkörer som jag fått av dig! Stickar/virkar på stick-café varje vecka och "alla" är mycket imponerade av mina fina saker :-)

(http://druttens-pyssel.blogspot.com/2009/06/vackra-saker-gor-en-lycklig.html)

Drutten sa...

...med saker menade jag alltså markörerna...

Anita Swiden sa...

Hej,

bra blogg. Mycket fina mönster, snällt att du delar med dej.
Jag såg att du fick filten smalare, det händer mej ofta. Har börjat med 100 maskor och till slut har jag bara kvar ca 70 st!! Vad händer egentligen? Nu virkar jag mormors-rutor istället.

Tack för mej/Anita S