23 apr. 2010

En tanke tar form...




Jag har tidigare virkat kristallgömmor, jag vill inte ha kristallerna löst i fickan. Det är lätt att tappa dem och glömmer man dem så hamnar de lite överallt i tvättmaskinen ;)

Garnet är vanligt "virkgarn" i varierande tjocklek, 8/4 tror jag det är i den ovan i alla fall...

I have previously crochet crystal bags, I don't like having the crystals loose in my pocket. It is easy to lose them and forget them so they end up all over the place in the washing machine ;)

The yarn is common cotton crochet yarn, of varying thickness, , I believe it is
8/4 in the bag above anyway ...

3 kommentarer:

Pixi sa...

Vad praktiskt o fint!! Önskar dej en underbar helg ,kraaam =)

Johanna sa...

Fina små gömmor!

Har använt mig av ditt mönster på gallerfilt, det blev väldigt bra, jag är supernöjd! Tack för att du delat med dig av det!

Jag har gjort ett inlägg på min lilla blogg om just filten, och skrivit vart jag hittat mönstret, men eftersom jag inte lyckas med det här att länka, så hoppas jag det är ok med dig att bli omnämd!

Tack för en inspirerande blogg!

Stubbetufsa sa...

Sussilull og sussilo!
Søte små krystallposer!
Klem til den trøtte og gravide!