30 juni 2010

Inget-att-göra-sak

Jag satt igår kväll efter att filten blivit klar och hade inget särskilt att göra, så jag letade fram ett mönster och så gjorde jag en barnskallra av det.
Det sitter en skallra i huvudet på humlan och i vingarna petade jag in "fönstret" på ett fönsterkuvert så att de prasslar.
Garn - Novita Helen (dubbelt)
Virknål - 5.5 mm
Mönster - Bazzil the Buzzing Bumblebee

* * *
I sat last night after the blanket was finished and had nothing particular to do, so I was looking up a pattern and so I made a baby rattle.
There is a rattle in the head of the bumblebee and the wings I picked up "window" on a window envelope so that they rustle.
Yarn - Novita Helen (two threads)
Crochet hook - 5.5 mm
Patterns - Bazzil the Buzzing Bumblebee

7 kommentarer:

Sunna sa...

vilken underbar sommarmobil, det kanske håller de riktiga borta

Pixi sa...

Oh vad smart återvinning!!hehe,Jättefin humla!!=)

Jenny sa...

Åh, jag anar slutadressen! :-D
Smart med kuvertåtervinning!

Jorun sa...

Så søt den ble!

Maria sa...

Så fyndigt! Jättesöt skallra. Ska du glädja någon liten unge med den?
Maria

Hulda sa...

Hehehe...den var ju hur läcker som helst! MIn bebis säger att h*n vill ha en sådan :-D

Helena sa...

Vad fin den blev, och vad bra ide att den prasslar. Vi får hoppas att det blir lite insekter i år, men de behövs ju också i naturen. Ha en fin söndag.