14 juli 2010

Blöjbyxa - soaker

Jag har en del garn som ska virkas till välgörenhet och då testar jag lite olika mönster, bl a den här blöjbyxan. Nu blev den gigantisk och passar säkert Totte som är 6½ år gammal (min äldsta son), men det spelar ingen roll för det finns säkert något litet ryskt barn så får en varm och go rumpa i vinter av den här.
Mönster finns på Ravelry

* * * * * * *
I have some yarn to crochet for charity and then I try some different designs, including this soaker. It ended up gigantic and fits securely Totte who is 6 ½ years old (my oldest son), but it does not matter because there is certainly a little Russian kid who will have a warm and cozy bum in the winter, thanks to this.
Pattern on Ravelry

4 kommentarer:

Jorun sa...

Heisan. Denne var jo fin!

Maria sa...

Läcker byxa!Den måste ju vara lite stor om blöjan ska få rum.
Maria

4U2 sa...

Du har så fina mönster / stickningar. Är ute efter stickade ting till baby och det skall vara till en dum i bollen icke blondin som bara kan sticka enkelt, som inte kan läsa svåra mönster med massa olika förkortningar (dessutom stickar jag maskor på ett "eget" sätt ... ja, undrar helt enkelt om du har ett mönster på svenska på dessa byxor att dela med dig av? T.ex?
;)

☆Videhexan på Virkaholic☆ sa...

4U2: Jag sitter just med en översättning till en blöjbyxa på uppdrag av Ottobre. Gör som så att du mailar mig på info[at]svartlok[punkt]se så mailar jag när jag är färdig. :)