7 dec. 2010

Mössa till Totte


Min äldsta son, han som fick Star Wars mössan, tyckte att den mössan kliade och använder den helst bara till och från skolan.

När jag fick hem ett garn som jag skulle göra en sjal - tror jag, så sa han att det skulle bli en skön mössa av det garnet.. jaja, det räcker nog till en sjal också...

Garnet heter Cewec Marino Soft och jag har köpt det av Stickmaskan på tradera. Här är Stickmaskans hemsida

My oldest son, he who got the Star Wars hat, felt that the hat was a bit to itchy and just uses it to/from school.
When I received a yarn that I think I might use to a shawl, he said that it would fit perfect as a hat... well, I think it is enought to a shawl aswell...

4 kommentarer:

Hulda sa...

Så härlig färg!

emmyocattis sa...

Jaaa, vilken härlig färg.

j´shörnan sa...

ja visst är garnet skön jag har stickat massor saker med detta garn jag köpte lila för jag har tvärtom än dig jag har bara tjejer. men har inte gjort något med detta garn kanske det blir en mössa som din. ha det bra kram maria

Jennie sa...

Hej! Vilken fin färgskiftning det var på mössan! Verkligen jättefin!

Vad roligt att du hittade in till mig och är med i min utlottning! Då fick ju jag chans att hitta in till dig också! :-)