7 jan. 2011

Projekt Socka klart


Nu har jag slutfört även de första sockorna på magic loop, lite svårt att få till övergången mellan stickorna men det kan lika gärna bero på mönstret eftersom ena sidan blev bra... Helt klart är att barnsockor går bra på rundsticka som är 80 cm, men jag inväntar mina 1 m långa rundstickor innan jag ger mig på magic loop och sockor igen.

De här är stickade i ett thailändskt garn jag har fått och som jag inte har kvar banderollerna på.

Dessa sockor finns i den alternativa shopen
(tills jag fått till en shoplösning som fungerar med ögon, porto, storlek/vikt osv...)

Now I have also completed the first socks on magic loop, a bit difficult to get to the transition between the needles, but it might as well be due to the pattern because one side was good... Clearly the children socks are going well on circular needle that is 80 cm long, but I'm waiting for my one-meter long circular needles before I go on the magic loop and socks again.
These are knitted in a Thai yarn I have received in a gift and that I no longer have the banners to.

These socks are in the alternative shop
(until I got to a shop solution that works with theeyes, postage, size/weight, etc...)

And yes, I use google translate so the translation might seem funny sometimes...

1 kommentar:

Frida sa...

Vad fina dom blev! :)