2 mars 2011

Svar på frågor

Jag har ju ett litet formulär nere till vänster där man kan ställa frågor till mig, det är ju lätt att de kommer bort i alla kommentarer annars. Nu har jag fått två frågor och jag tänkte faktiskt svara på dem här....

Hur länge har du virkat och vad är det roligaste du virkat hittills?
Jag började virka i juli 2008, och det roligaste jag har virkat.... den är skitsvår att svara på... spindelsjalarna var ganska roliga att virka...

Hur gör jag för att maska av med dubbel garn?? Tacksam för svar!
Hur menar du med dubbelt garn? Stickar du med två trådar så gör du som vanligt, är det dubbelstickning så får man göra som vanligt fast varannan maska sas.... Återkom med fråga om du behöver hjälp :-)

Vad var det första som du virkade?
Det första var mormorsrutor som jag sydde ihop till ett överdrag till sulkyn
-- Se bild här --

* * * * * * *

I have a small form down to the left where you can ask me questions, it's easy to get lost in all the comments otherwise. Now I have two questions and I thought I'd actually respond to them here....

How long have you been crocheting and what is the most fun you stitched so far?
I started crocheting in July 2008, and the most fun I have crocheted.... it is a bit difficult to answer... spider shawls was pretty fun to crochet...

How do I cast off with a double yarn? Grateful for answers!
What do you mean by double yarn? If you knit with two threads, you will do as usual, if it's double knitting, you do as an ordinary cast off but you make one stitch at each side at the time.... Check back to ask if you need more help :-)

What was the first thing you ever crocheted?
It was some granny squares that I made a cover to my stroller.
-- See picture here --

1 kommentar:

Sunna sa...

men så mycket du hinner och vilken fantasi, va duktig du är tjejen