22 sep. 2011

Jag stärker en skål...

Jag har virkat en skål till utställningen och den har legat klar i lådan i säkert 2 mån och jag har inte fått den där feta tummen ur *nämner en kroppsöppning*, men ikväll skred jag till verket.

Jag provade fram en lagom tallrik (i det här fallet)...

Jag klädde in tallriken i plastfolie.

Jag blandade 0.5 dl vatten + 0.5 dl trälim i en annan tallrik.

Jag doppade virkningen och såg till att den blev riktigt genomblöt.

Jag lade den på tallriken och "klappade" ut den så den sträcktes ordentligt.

*Klart*




I have crocheted a bowl to the exhibition and it has been finished for about 2 months and I have not got that fat thumb out of my *mention a natural orifice*, but tonight I progressed to the work.  

I looked for a suitable plate (in this case)...  

I wraped the plate in plastic wrap.

I mixed 0.5 cups water + 0.5 cups wood glue in another bowl. 

I dipped my crocheted bowl and made sure it got really soaked.

I laid it on the plate and "patted" out as it stretched properly.


*Finished*


Nu ska jag bara komma på vad jag ska ha i, ett gäng kakor tror jag....

Inga kommentarer: