8 sep. 2011

Sticka en spiralmössa


Mönster: Hur man stickar spiralresår
  1. Jag lade upp ett antal som var jämt delbart med 4 och sedan stickade jag spiral tills den var lagom stor.
  2. Jag stickade ihop am med am och rm med rm så jag hade enkel resår kvar.
  3. Jag stickade 3 varv innan jag stickade ihop maskorna 2 och 2 (1 varv)
  4. Efter det drog jag tråden igenom kvarvarande maskor och drog ihop den.



Knit a spiral hat
 Pattern: How to knit a spiral rib
  1. I cast on a number stiches of which were evenly divisible by 4 and then I knitted spiral until it was just the right size.
  2. I knitted together purl with purl and knit with knit, so I had ordinary rib left.
  3. I knitted 3 rounds before I knit together the stiches 2 and 2 (1 round)
  4. After that I pulled the yarn through remaining stitches and pulled it together.

Inga kommentarer: