1 jan. 2012

Dubbelstickning - Double knitting


Jag fick frågan igår vad dubbelstickning är, och enklast kan man väl förklara det med att man stickar 2 framsidor - samtidigt!

Här är bilder på den grytlapp jag håller på med, om du tittar närmare så ser du att både fram och baksida är rätsida!

Avigsidan är liksom inuti och den där dubbelt så tjock som en vanlig stickning.

Jag räknade fel på det mönster jag stickat på den men jag ska ha den själv och jag håller på att lära mig 

Om du kan engelska så finns det massor av bra filmer på YouTube (there is some good tutorials on YouTube)


I was asked yesterday what is double knitting, and the easiest way you could explain it to you knit two fronts - simultaneously!

Here are photos of the potholder I'm doing, if you look closely you will see that both sides are frontside!

The downside is both, on the inside and it is twice as thick as an ordinary stitch.

I counted wrong on the pattern I knitted on it but I'll have the potholder myself and I'm about to teach me...

Inga kommentarer: