9 jan. 2012

Jag finns här, jag lovar...

Jag har nu i 2 månader varit mer eller mindre förkyld hela tiden. Den här 4:e stora förkylningen tog totalt knäcken på mig och all ork har gått till att försöka få runt vardagen, men i helgen har jag faktiskt tillåtit mig att vara sjuk.
Jag har haft bihålsinflammation för första gången i mitt liv! Nu har jag den erfarenheten, nu behöver jag inte mer, eller igen....
Idag har jag märkt en vändning och jag känner mig piggare, ungar har varit på förskola och resten har börjat terminen med studiedag så det blev en mjukstart....
Däremot har det funnits lite eller ingen ork till sticka och virka. Lite har jag gjort men ikväll tänkte jag faktiskt försöka få klart lite I-cord, hjärnan var bland det segaste att göra. Den är enkel men tidskrävande.
Parallellt med hjärnan stickar jag handledsvärmare, jag behöver bara lägga ca 3-4 timmar på ett par så är de klara...

Kommer ni ihåg överraskningen? Idag har de kommit fram, mottagaren blev jätteglad!! Då är jag nöjd :-k

I am here, I promise ...
I have now for 2 months been cold all the time, more or less. This fourth major cold really made me sick and all  my energy has gone into trying to get my life to work. But this weekend I actually allowed myself to be sick.
I have had sinusitis for the first time in my life! Now I have that experience, now I do not needmore, or again....
Today I noticed a turnaround and I feel more alert, kids have been to preschool and the rest have started the semester with a study day so it was a soft start....
However, there has been little or no energy to knit and crochet. Little did I do but tonight I thought about actually trying to make a little I-cord, the brain was among the toughest to do. It is simple but time consuming.
Parallel to the brain, I knit wrist warmers, I just need to knit about 3-4 hours on a pair, then they are ready...


Do you remember the surprise? Today they arrived, the recipient was thrilled! Then I'm happy :-k

Inga kommentarer: