7 jan. 2012

Ombyte förnöjer!

Medan jag håller på att sticka metervis av I-cords, så bryter jag av emellanåt med lite annat.

Den här gången blev det ett mobilfodral, storleken är motsvarande iPhone (ca 10-12 cm lång, ca 6 cm bred, ca 1 cm djup).
Jag har virkat botten i fasta maskor (virknål 4 mm) och ränderna med smygmaskor (virknål 5.5 mm). Det är kul att virka med smygmaskor men är man van att virka hårt så är det en utmaning eftersom man absolut inte får dra åt.
Det här fodralet går till försäljning...

While I'm about to knit miles of I-cords, I sometimes take a break with something else.
This time it was a cell phone case, size is equivalent to the iPhone (about 10-12 cm long, about 6 cm wide, about 1 cm deep).
I have crocheted the bottom with single crochet (hook size 4 mm) and stripes with slip stitch (crochet hook 5.5 mm). It's fun to crochet with slip stitch but if you are use to crochet tightly it is a challenge because you certainly can not tighten.
This case goes on sale ...




1 kommentar:

Sunna sa...

fodral är alltid andvändbart, jag är nybliven ägare till iphone och vill ju skydda min lilla leksak till varje pris så här tillverkas det också fodral