24 jan. 2012

Stickar filt... och igen...

Jag började på en dubbelstickad filt i klassiskt halländskt bingemotiv. Jag upptäckte efter ett tag att det var ett ganska komplicerat mönster med att det fick gå ändå... efter ett gäng varv insåg jag att jag hade gjort fel i mönstret.... Jag hade 2 ränder mellan varje mönstergrupp och på ett ställe var det bara en rand, och det syntes mer och mer ju mer jag stickade... Så jag repade upp!
Jag började om med ett mindre (?) komplicerat mönster och så får vi se om det blir bättre. Nu stickar jag ett mönster som heter "Laholmsblomman"

I started a double knitted blanket in classic Halland binge motives. I realized after awhile that it was a rather complicated pattern that I had chosen, but I continued anyway... after a bunch of rounds, I realized that I had done wrong in the pattern.... I had two stripes between each group in the pattern and in one place, only one stripe, and it stood out more and more the more I knit... So I unraveld it!
I started over with a little less (?) complex patterns and then we'll see if it gets better. Now I knit a pattern called "Laholm Flower"


1 kommentar:

Annika sa...

Vilken snygg "märkkopp" du har! Jag har ett grönt och ett rött löv. Tror att filten blir supersnygg. :)