10 feb. 2012

Idag kom garnet! Levererat till dörren!

Jag ska stå på teatern i Halmstad, den 18 feb och visa barn i åldrarna 4-10 år vad virkning och stickning innebär. En dansgrupp som heter Agnes ska ha ett par föreställningar som heter "Stick&Virk", och då ska jag vara där i anslutning till föreställningarna.
Tanken är att barnen ska få se på virkat och stickat och även få testa på att virka, sticka och Quick Knit. De som vill kan även göra bollar och då beställde jag ett tjockt chenillegarn. Det går snabbt att göra boll med tjockt garn och det tror jag är viktigast när det gäller barn, så de inte blir uttråkade :-D

Jag har även fått avisering om att Quick Knit har kommit och med den leveransen kommer även där tjockt garn.

Det här blir nog bra :)

I'll be at the theater in Halmstad, 18 Feb, to show children, aged 4-10 years, what crochet and knitting is. A dance group named Agnes will have a couple of performances called "Stick&Virk" ("Knit&Crochet"), and then I'll be there with my "show".
The idea is that children can try to crochet, knit and Quick Knit. Those who wish can also make pompoms and then I ordered a thick yarn in chenille. It's quick to make the pompoms of thick yarn and I think is most important when it comes to children, so they do not get bored :-D
I have also received notice that the Quick Knit has arrived and the delivery of thick yarn also.
This will probably be good :)

The 6 small skeins are not for the workshop ;)


1 kommentar:

Sunna sa...

det är bra att det är lite inne nu igen med handarbete, synd om den kunskapen går förlorad, tur det finns eldsjälar som du som ställer upp och visar barnen