30 mars 2012

Nu börjar kraften återvända...

Igår bedrev jag i princip hela dagen på soffan, men på kvällen vrrkade jag ett överdrag till en kaffeburk, jag ska limma fast det på burken och så ska jag redovisa det.
Idag vek jag tvättberget Mount Goliat och hittade ett par av son2:s söndriga byxor, de hade hål på knät och sy fast lappar på knäna i storlek 110 cl är inte enkelt, men fick då idén att virka en African Flower i tunt bomullsgarn och så sy fast den för hand. Blev ju jättebra!!! Färgerna har sonen valt själv.

The force returns....
Yesterday I spent almost all day on the couch, but at night I crocheted a cover for a coffee can, I'll glue it onto the can and then I will declare it.
Today I folded a mountain of laundry, a Mount Goliath of laundry and found a couple of son2's tattered trousers, they had a hole in one knee and to sew patches on the knees of size 110 cl is not easy, but yhen I got the idea to crochet a African Flower in thin cotton yarn and sew it on by hand. It was really good! The color choice is my son's.






3 kommentarer:

Dittenodatten sa...

Skönt att ni mår bättre! Snygg lagning! =)Smart!

Annika sa...

Snyggt! Så vill jag oxå laga byxor eller dekorera något plagg. :D

☆Videhexan på Virkaholic☆ sa...

Tack!

Ja, tack och lov var det en kort magsjuka....