22 jan. 2013

Halvvantar

Min man går på utredning för reumatism och som en lindring för hans händer så har jag stickat halvvantar ill honom, som värmer hans stela leder i fingrarna.
Garnet fick jag i ett byte och är av 100% ull och ett ebay-fynd. Jag har stickat med stickor 3 mm, jag hittade inte mina 3,5 mm som nog hade passat bättre.
Mönstret är en fingervantsversion av ALA Lindhs mormorsvantar.

My hubbie is going to an investigation of rheumatism and to ease his hands I have knitted som half mittens to him, that will warm his stiff joints.
I revieved the yarn in a swap and are 100% wool and an eBay bargains. I knitted with needles US2,5, I coudn't find my US4, who would have suited better.
I used ALA Lindhs pattern for Grandma Mittens.



1 kommentar:

Hulda sa...

Wow säger jag bara. De är skitfina!