9 sep. 2013

Grytlappar

Det första jag gav mig på inför utställningen/Marknaden var att göra grytlappar, inte en enda av dem såldes *haha* nåja, ska fylla på shoppen iallafall...

Den här är väldigt enkel, jag virkade med vitt och bytte bara ut det färgade garnet emellanåt. Virkad med två trådar i  8/4-garn.

Virka runt kanten sedan med valfria färger och hela grytlappen är virkad med fasta maskor.

Den här är superenkel! Stolpar i ett avlångt stycke som man sedan viker på mitten och virkar ihop till en fyrkant, men fasta maskor.








Den här är enklare än den ser ut! Jag har gjort en sådan här till mig själv också och här är mönstret!

-Mönster - 

Jag har helt klart fallit för hundtandsmönster!! Så enkelt att virka!! Det blir så snyggt!



 De här är extremt lika några som min mormor virkade, så jag gjorde ett par, den här gul/gröna blev snyggare än den brun/gula, men det finns kanske andra som tycker annorlunda ;)


-Mönster-


2 kommentarer:

lilla jag sa...

Fina grytlappar :) Det där hundtandmönstret ska jag lägga på minnet!

☆Videhexan på Virkaholic☆ sa...

Tack! Men visst är hundtandsmönstret läckert! Har gjort mobilfodral med det mönstret dessutom...