9 nov. 2013

Raggsockor av kärlek


Tror ni jag älskar de här?  Svar *fult ord* positivt!!

Garnet är Järbo Mellanraggi i färgen 308 och jag har använt "toe-up" teknik, jag börjar alltså i tårna och stickar uppåt istället för tvärtom. Mönstret "Vanilla socks" och finns gratis på både Ravelry och här =
Det är på engelska men får jag bara lite tid på mig så kommer jag översätta det.

Jag har glömt lägga upp några maskor i fotryggen (jag följer ju sällan mönster helt) och därför ser de lite tajta ut över fotryggen. Jag rekommenderar varmt Järbos Raggi och Mellanraggi. Jag stickar till barnen som dräller runt i raggisar hela vintern och Ian har ett par som är inne på sin andra vinter och som jag både maskintvättar och torktumlar. Visst de noppar sig men en noppborttagare senare så är de som nya igen!

Mönstret på de falska flätorna hittar du = här =, passar på sockor, vantar, benvärmare och handledsvärmare 

Inga kommentarer: