3 juni 2011

Näsduksfodral - Tissue cover


Här är en idé jag har haft ett tag men som jag inte har haft tid till förrän nu, fodral till pappersnäsdukar. De där plastfickorna blir snabbt fula, tejpen går upp och de blir smutsiga.

Här är ett virkat fodral som håller koll på plastfickan med näsdukar i väskan. Allt eftersom jag virkar kommer de föras över till Svartlok.se och säljas i shoppen där....

Perfekt när man får garn att skapa för och man kan virka massor utan att behöva samla på hög själv!! Jag får alltså inte betalt för det jag virkar mer än i massor med kreativt arbete och glädjen i att virka/sticka :-)

Here is an idea that I've had for a while now, but haven't got the time to crochet until now. A cover for tissue. Those plastic covers for the tissue soon gets ugly, the tape stops working and the tissue gets dirty...

This cover protects the tissue in the handbag. Please see this in the Svartlok.se shop.... If you want to place on order on anything, please email on shop@svartlok.se and then they will help you.

8 kommentarer:

Sunna sa...

Här är det ommöblering vill jag lova, mycket fint fodral

ÄNGLASTINA sa...

Jättesnyggt och praktiskt.

4U2 sa...

Smart idé!

Misemor sa...

Kjempelurt! Og så søt den ble også. Ha en finfin kveld =)

Annika GW sa...

Fin blogg! Och massor med roliga tips på vad man kan göra! / Annika

Virkirutan sa...

Hejsan!:D Vad fin blogg du har:) Du har just nu chansen att vara med i tävlingen, dagens blogg och då kan du vinna en länk till din fina blogg:)

www.virkirutan.blogg.se

Anna sa...

bra idé och fin blev den också :)

Anonym sa...

Tack för dina fina filtmönster

Mvh / Britt