3 okt. 2012

Vad jag gjort sedan senast...

Jag har påbörjat ett projekt med att sticka en del till att klä in en pelare på Halmstad bibliotek.
Jag har gjort ett mönster på en vante, stickat hälften färdigt och repat upp den igen för att jag kom på att jag glömt tumkilen.... Ritat om mönstret och stickat halvvägs färdigt igen.
Glömt av att jag hade en liten sak att komplettera en beställning med *Ops*

I have started a project to knit "a cozy" to a column at Halmstad Library.
I made a pattern on a mitten, knitted half finished and scratched it up again because I realized that I forgot the thumb.... I made a new pattern and knit halfway finished again.
Forgot that I had a little something to finish before I have completed an order *Ops*

Min inspiration - My inspiration


Jag fick sällskap - I got company

Det första mönstret - The first pattern

Det var här jag kom på att jag glömt tumkilen
It was about here I realized that I forgot the thumb

Min vante - My mitten

Nya försöket - The new attempt

6 kommentarer:

Hulda sa...

Hur gör du dina mönster så? Något speciellt program på datorn?

☆Videhexan på Virkaholic☆ sa...

Jag kör excel faktiskt :)

Hulda sa...

Ojdå, men hur vet du hur bred den ska vara och det tar ju evigheter att ta ner excelrutorna till små fyrkanter... funderar nämligen på att kanske göra något liknande fast med Melvins namn stickat i en Mössa. Borde väl fungera? Får nog testa :-)

Sunna sa...

ska bli spännande att se ditt mönster klart, solveigs vantbok är ju bara helt underbar, tyvärr är det många som klagat på fel i diagrammen

☆Videhexan på Virkaholic☆ sa...

Sunna: Kan vara bra att veta det där med diagrammen, jag tycker den boken är underbar!!!
Jag har tummen kvar och fästa trådar på vantarna, jag är nöjd så långt :)

Ozzys mor sa...

Å vilka fina vantar! Jag har lite svårt att tyda stickmönster, men är sugen på att testa :-)