22 apr. 2009

Ingen Fröken Elsa direkt...

Jag fick medhjälpare i soffan igår... en tjurig sådan... tidigare på dagen hade fettokatten fått både avmaskningsmedel och fästingmedel, så han var inte direkt sällskaplig. Han kom in, lade sig i soffan och sov ett par timmar och gick sedan ut igen, utan så mycket som en blick på matte... Who can blame him?

Jag fick ett mail idag också, med ett underbart erbjudande och jag erkänner, jag var inne på sidan och kollade... men det får vänta ett tag, vi har inte de finanserna som det är nu, om ett par månader så kan jag shoppa garn igen ;) Maken är färdig lokförare om 3 veckor och vips så stiger lönen 10 000 i månaden, så vi kommer upp på normal inkomst igen, har gått back ungefär 10 000 varje månad sedan i september nu, men så är makens livsdröm uppfylld, han får köra de STORA maskinerna....

Kanske inte SÅ mycket handarbetsrelatera, förutom att jag virkade när jag fick kattsällskap i soffan och garn är ju högst handarbetsrelaterat = pausinlägg tills jag har nått att visa upp ;)

Inga kommentarer: