9 apr. 2009

Nu har jag blivit min mormor....


Hon hade också virkade tossor/tofflor... Fast nu ÄR det faktiskt för varmt för lurviga ullskinnstofflor...
Jag fick hastigt och lustigt ta det garn jag hade hemma, och det här garnet stickar jag en tröja till mig för tillfället men jag har över 1 kg garn så jag kan ta lite till tofflorna.
Jag hittade inget bra mönster heller så jag frivirkade första tofflan, vilket innebär att jag säkert repade upp tofflan 4 gånger totalt =) men till slut så blev det bra, och så skrev jag mönstret när jag gjorde den andra tofflan.
Mönstret kommer senare idag.
Jag borde ha en hel garnaffär här hemma för när jag får för mig något så vill jag göra det NU! Gärna för 5 min sedan och då behöva köra in till Halmstad för att köpa garn är ju värdelöst, för inte har garnaffärerna nattöppet heller *trumpen*
Bortse även från mina vinterlurviga ben ;)
Nu har jag bara 7 cm kvar på min andra vante....

1 kommentar:

Hulda sa...

Jag tycker de blev jättefina! Sådana skulle jag vilja har i....ja rätt gissat...rosa :-) Väntar spänt på mönstret! För du skulle väl lägga ut det här?