19 aug. 2009

Sjal och paket


Så blev jag då klar!

Jag började ju i söndags på den här sjalen och det är väl ganska bevisat nu att den är snabbvirkad sjalen är närmare 3 m bred och säkert 1 m hög. Jag älskar stora sjalar!

Garn: Peter Pan Cupcake
Kantgarn: Peter Pan Double Knit
Virknål: 5.0 och 3½ för kanten
Mönster: Spindelsjal [only in swedish] och mönstret till kanten hittar du -här-

Ovankanten har jag satt kräftmaskor på för det blir så fint!! Här finns en bra filsnutt på hur man gör. Kanterna blev vågiga och fina med arcade-kanten... Nu är den tvättad ochförhoppningsvis så hinner den torka innan vi åker imorgon! Mottagaren bor ca 20 mil bort...

----------------------------------------
Idag var det rena rama julafton i brevlådan! Massa garn för att göra antingen sockor eller mössor, jag har inte bestämt mig än och så garn till en 30-årspresent.... För att inte glömma, mina strumpstickor från Kina! Idag kom de!!! Jag hadedock missat att det var den korta modellen jag köpt och de är bara 13 cm långa men jag brukar ju inte ha så många maskor på varje sticka

Ahhh! Finished at last...
I started on Sunday to crochet this shawl, and it is fairly well proven now that it is easy and fast to crochet this shawl. It is closer to 3 m wide and 1 m high. I love big shawls!
Yarn: Peter Pan Cupcake
Edge Yarn: Peter Pan Double Knit
Crochet hooks: 5.0 and 3 ½ for the edge
Pattern: Spider Shawl [only in swedish] and pattern to the edge you can find -here-

On the top edge, I crocheted crabb stitches beacause I really like them! Here is a good movie how to do. The edges became wavy and fine with the arcade-edge ... Now it is washed and hopefully it will dry before we leave tomorrow! Recipient lives about 200 kilometers away...
----------------------------------------
Today was the utter Christmas in our mailbox! A lot of yarn to make either socks or hats to my boys, I have not decided yet, and yarn to make a birthdaygift... In order not to forget, my double point Knitting needles from China! Today they came! I had missed that it was the short model I bought and they are only 13 cm long, but I usually do not have as many stitches on each needle

6 kommentarer:

Hulda sa...

Vilken snygg sjal....jag älskar ju rosa men den var attans fins i vit (också en favvisfärg). Får nog se till att göra den en dag...

Marie sa...

Superduperfin sjal! Du är så duktig och effektiv! :)

Visst blir man glad när brevbäraren kommer med paket! :D

Sunna sa...

Va fin den blev, vit kan man ha till allt också, får npg lägga till den här till min önskelista

Gilla Yoga sa...

Vilken härlig sjal! Och toppen att den är så snabbvirkad. Jag ska vara med på en julbasar i november med virkade saker. Då vore några sjalar perfekt. Tack för tipset!

Stubbetufsa sa...

Du er snar! I full fart har du et svært sjal ferdig! Du er flink, og jeg har noe til deg på bloggen min!

Kia sa...

Vilken vacker sjal!! =)
Och härlig blogg, hittade in hit för första gången idag, men jag kommer garanterat tillbaka igen..

Ta hand om dig!
//Kia