21 sep. 2009

Tofflor och krokat

Nu har äntligen mitt andra par tovade tofflor torkat! De blev bra efter en andra vända i tvättmaskinen och nu kan jag tvätta mina andra tofflor. Blomman på foten blev en cirkel efter tovning så nästa gång tovar jag den nog för sig och syr fast den efteråt. Nästa toffelprojekt är till Totte och Ian.
At last, my second pair of felted slippers have dried! They were fine after a second turn in the washing machine, and now I can wash my other slippers. The flower on the toes was a circle after felting so next time I felt it separately and attach it afterwards. Next project of slippers is to Totte and Ian.


Jag hittade ett nystan med lila garn (muscat) och insåg att det där lila garnet skulle inte räcka till mycket, så jag krokade ett rektangulärt stycke. Jag virkade på vita kanter och sydde fast en dragkedja och virkade 3 små blommor och sydde på.... Det bidde ett pennfodral!
I found a skein of purple yarn (muscat) and realized that this purple yarn would not suffice to much, so I hooked (tunisian) a rectangular piece. I crocheted on white edges and sewed in a zipper. I made 3 small crocheted flowers and sewed on .... And there it was - a pencil case!
Idag har jag fixat in shopen under min egen domän teskedsmamma.se. Det var rätt enkelt fixat med Iframe när jag väl kommit på det.... men det krävdes några varv extra innan denna enkla lösning infann sig. Numera har min shop en mycket bättre adress:
shop.teskedsmamma.se
Förutom detta så kan jag meddela att nya ögon är på väg till lagret i min låda.... närmare 600 par ögon har hittills hittat nya ägare...
Today I fixed the shop into my own domain teskedsmamma.se. It was quite easy fixed with Iframe once I got it .... but it took some thinking before this simple solution appeared. My shop now has a much better address:
shop.teskedsmamma.se
Besides this, I can tell you that fresh eyes are on the way to the store in my box.... almost 600 pairs of eyes have so far found new owners ...

2 kommentarer:

Jorun sa...

Så fine tøflene ble... og penalet også.

Unknown sa...

Hej där, Lillan här.
Var inne här och hittade felmeddelande på denna sida när man klickar på webshopnamnet. Kolla upp det iaf.
Kram!