23 sep. 2010

Raggsockan Ebba

Son nr 2 i syskonskaran, är lite förtjust i vår grann-flicka, och idag hade hon födelsedagskalas... Det är studiedag i byn så alla barn var ändå lediga... Ian tyckte att jag skulle göra nåt till Ebba, och vad passar bättre på hösten än hemmagjorda raggisar?

De här har jag stickat i Novita 7 Bröder och resåren + ovansidan är spiralresår, de blev faktiskt riktigt bra!!

Nu är jag riktigt glad att jag kan sticka hälar ;)

Son No. 2 in the family, is a bit fond of the girl next door, and today she had a birthday party... It is a study day in the village so all the children were available... Ian wanted me to do something to Ebba, and what is better in autumn than homemade knitted woolen socks??

These I have knitted in Novita 7 Brothers and Rib + top is spiral rib, they turned out pretty well!

Now I'm really glad I can knit heels;)

4 kommentarer:

Maria sa...

Jättefina "raggisar"! Det var väl en fin present att få ge till sin kompis.
Maria

Cattis sa...

Oh, så fina och vilket fint mönster. Jag stickar oxå raggsickar och hälarna ser bättre och bättre ut.

Trevlig helg

Sunna sa...

de ser riktigt bra ut

Hulda sa...

Riktigt fina! Ser gosiga ut dessutom :-)