2 dec. 2010

Nya projektet; Cornelias filt

Det finns en liten flicka i min bekantskap som heter Cornelia, hon föddes den 29 oktober har jag för mig, lite för tidigt då det var lite havandeskapsförgiftning eller annat lurigt på gång.

Cornelias mamma och pappa har haft "7 sorger och 8 bedrövelser" (eller vad det nu heter) för att få sina söta små barn, Cornelia har en storebror också (förutom 2 halvsyskon, en rik flicka...) och dessutom räddade de oss förra året när Tottes stövlar blev stulna och kassan tom.. vi fick ett gäng överblivna vinterkängor. Eftersom jag vet att Cornelias mamma har suktat efter en mormorsfilt så lovade jag att när det kom en bebis så lovade jag att virka en filt i de färger de valde... Nu har bebis kommit och färgerna är valda och det är mig ett sant nöje att få göra den här presenten till lilla Cornelia... There is a little girl in my acquaintance named Cornelia, she was born October 29, I think, a bit too early when there was little pre-eclampsia or other tricky things....

Cornelia's mother and father have had "seven sorrows and eight tribulations" (or whatever it's called) to get their sweet little children, Cornelia has a big brother too (except two half-siblings, a rich girl...) and they also rescued us last year when Tottes boots were stolen and the wallet was emty... we got a bunch of leftover winter boots. Because I know that Cornelia's mother has been longing for a grannyblanket I promised that when they got a baby, I promised to crochet a blanket in the colors they chose... Now the baby have arrived and the colors are selected and it gives me great pleasure to make this gift for little Cornelia...

2 kommentarer:

Plutt sa...

superfina färger! :)

Hulda sa...

Ah så snäll du är! Cornelia med föräldrar kommer att älska filten.