10 jan. 2011

För säkerhets skull...

Jag vet inte om folk läser kommentarerna för att hitta svar på sina frågor så jag gör så här för säkerhets skull


Jag använder helst akrylgarn till babyfiltar, bebisar kräks, bajsar, drägglar och spiller saker och ting på de mest konstiga ställen och då är akryl väldigt tjänstvilligt och är lätt att tvätta och oftast suger inte garnet åt sig så det blir permanentfläckar.
Bomull är en annan favorit, gärna då till filtar som inte ska värma utan "bara" vara fina som sommarfiltar t ex. Det är perfekt att virka gallerfiltar i bomullsgarn t ex.
Favoriter som jag gärna använder är Novita Helen och M&K Carolina.


De där skumplastmattorna kan man köpa på Biltema och de är väl värda pengarna (70 kr/förp) och om man inte har möjlighet att köpa skumplastmattorna så kan jag tipsa om att rumsmattan många gånger är perfekt att blocka på.
När jag blockade svärmors sjal så lade jag en handduk på golvet, nålade upp sjalen och så ställde vi vardagsrumsbordet över sjalen så barnen inte skulle glömma av sig, men det var lite bökigt ändå att ha den där i 1½ dygn så jag lade faktiskt 140 kr och köpte mig 2 förpackningar.... *snåljåp*

1 kommentar:

Plutt sa...

Tack för svaret! :D