7 juli 2011

Frågestund

Jag har hittat några frågor i kommentarerna som jag tänkte svara på så här...Länk
  1. Hur stora gör du dina babyfiltar
    Det är olika, barnvagnsfiltarna brukar vara 70*100 cm, spjälsängsfiltar 100*140 cm... Soffilten är 160*160, men det är tveksamt om jag gör en så stor till ;-)
  2. Ville så gärna testa ditt mönster men länken funkar inte :(
    Ops! Här kommer länken till mormorshexagonen
  3. På din vårmössa den 11 april , har du mönster på den.
    Nope, inte för tillfället, men den är virkad som en vanlig beanie förutom att jag inte ökade mer än vart 3:e varv de första 3 ökningarna... man får improvisera lite. Får se om jag hinner göra en beskrivning, jag får nästan virka en till ;-)
  4. Får jag fråga vart du har köpt den virknålen? Kanske skulle prova en sån.
    Den finns att köpa på ganska många handarbetsaffärer och webshopar, jag rekommenderar verkligen Clover-nålarna för de är helt underbara att virka med, ingen träningsvärk eller ömma fingrar/händer.... särskilt inte om man virkar så förbaskat hårt som jag gör...
Om ni ställer frågor så försöker jag svara på dem när jag har tid, så misströsta inte om jag inte svarar direkt och jag svarar alltid i inlägg så här, aldrig under den aktuella kommentaren.

2 kommentarer:

Anna sa...

160x160 verkar ganska jobbigt att göra en filt ja :) jag har bara gjort en filt iofs, men ska göra en till bara jag får garn i rätt färg :) men det blir typ barnvagnsfilt.

Fia sa...

Hm, länken på mormorshexagonen verkar inte fungera ändå :/