11 juli 2011

Svar på tal ;)

Jag har en kanske lite udda fråga =P Jag är inte så duktig på det här med datorer, jag skulle också vilja ha en sån där gadget på sidan som du har som heter projekt, men vart hittar man den?

Det finns två olika sätt, den jag har är en progressbar från Ravelry.com, en stick-/virkcommunity. Klicka här för att komma till Ravelry och klicka här för att komma till Progressbar...
Det andra sättet är att göra en html/javaskript-gadget med ett skript där man själv får fylla i antal procent direkt i koden, brukar vara rätt lätt att lära sig, klicka här för att komma till den hemsidan.

This post is about how to install progressbars on your blog, use either the progressbar from Ravelry or the one from LicketyKnit

2 kommentarer:

Jessica sa...

ok nu ska jag kika där och se om jag kan bli lite smartare =) Tack så jättemycket.

Anna sa...

lite kul de där progress-gadgetarna faktiskt :)