19 feb. 2012

Gör om och gör rätt....

I fredags gjorde jag en garnboll av det garnet jag tänkte ha till den uppgiften på workshopen. Jag sprang på ett litet problem bara... När jag klippte upp bollen så blev det bara fluff av garnet! Det borde jag kunna ha räknat ut faktiskt....
Vilken tur att jag hade mängder av Järbo Molly att ta till det istället... Så gjorde jag stickningar och virkningar av chenillegarnet istället. Enklare för barnen att hålla ordning på garn som inte trådar sig alls.

This Friday, I made a pompom of the yarn I bought for pompommaking at the workshop. I ran into a little problem ... When I cut the ball open, the yarn became fluff! I ought to have figured that out actually....
The good thing was that I had lots of Järbo Molly to use instead... So I made "work in progress" of the chenille yarn instead. Easier for kids to work with a yarn that don't splits at all.


Inga kommentarer: