19 feb. 2012

Workshopen igår gick bra!

Det började inte helt utmärkt då bilen fick för sig att totalhaverera på vägen dit. Maken fick kasta sig i vår yttepyttebil och bistå mig och det var enorm tur att bonusen hade kommit till oss dagen innan, så han kunde hålla ett öga på småbröderna lite.

Jag fick snabbt lastat om bilen och kört resterande 3 km till Halmstad Teater. Jag blev 15 min senare än jag tänkt och med facit i hand så gjorde det inte så mycket, jag fick packat upp i lugn och ro istället, så jag kunde erbjuda besökarna ett komplett bord direkt istället för en upplockning.

Det var tyvärr bara 25% av biljetterna sålda, men de som var där fick mer utrymme att testa och större möjlighet att få hjälp och ställa frågor. Personligen känner jag att det var svettigt nog ;) 
Nästa gång får jag ta in medhjälpare helt klart. 

Quick Knit var väldigt populärt!! Det var nog det som var mest testat under dagen.
 

Jag var väldigt nöjd med dagen och de förutsättningar som var och jag hoppas att Kulturnämnden känner detsamma.

Emellan första och andra föreställningen var det en liten tjej på kanske 2½ år som gjorde en garnboll, eller ja, hon och hennes farmor gjorde en garnboll. De hann inte klart innan föreställningen började så jag livade snabbt att göra klart den. Dock hade jag en jag jobbat på under första föreställningen så jag var snart klar och den lilla tjejen blev jätteglad efter föreställningen och gick hem väldigt nöjd :)

Inga kommentarer: