12 mars 2012

Långt mellan inläggen pga fullt ös!

Det här med att börja arbeta i makens företag och försöka bygga upp det hela så att vi - om 3 år - klarar oss utan arbetsförmedlingens nystartsbidrag, tär på tiden!
Det jag handarbetar har sedan i oktober uteslutande varit utav beställd karaktär och väldigt lite av sådant som jag själv vill göra. Dock har vintern börjat släppa greppet och beställningarna har tunnat ut och jag gör nu sista saken som är tidsbestämd.
I sommar SKA jag sticka upp ett lager med sockor och handlesvärmare så det finns att ta av och man slipper vänta på det man vill ha, ska dessutom försöka komma ut på ett par marknader i höst med ett lager av stickat.

To begin working in my husband's business and try to make it grow, so that we - in about 3 years - can do without The employment service's "New job" contributions, is draining my time!
What Ihave been crafting since October, has exclusively been ordered and very little of what I want to do, for myself. However, winter has begun to let go and orders have been thinned out and I'm now working on the last thing that is predetermined.
This summer I WILL knit a stash of socks and wrist warmers so people do not need to wait for what they want, will also try to get out on a few markets this fall with a stash of knitwear.

Här är det sista paret handledsvärmare som jag stickade och som jag inte hunnit visa ännu.
Here are the last pair of wrist warmers I knit and I did not had time to show yet.

2 kommentarer:

Sunna sa...

Tappar du inte lusten när du har en massa måsten? jag tar väldigt sällan best. för jag blir uttråkad av måsten

☆Videhexan på Virkaholic☆ sa...

Det är lite segt ibland, men man tar sig igenom det med en ljudbok eller Hem Till Gården :)

Det enda som verkligen har satt min uthållighet på prov var den där hjärn-mössan...