11 sep. 2012

Frälsarkrans

Jag kommer ikväll virka färdigt den 4:e kulan av 18 till en frälsarkrans.
Jag fick en beställning från en god vän som ville ha en virkad sådan i ganska stora kulor, den stora i guld är 12 cm och de andra 3 (inkl den svarta jag har 3 varv kvar på) är på 10 cm, sedan kommer de i lite mindre allt eftersom...


Tonight I will finish the 4th marble of 18 to a "Pearls of Life".
I received an order from a good friend who wanted a crocheted one in fairly large marbles, the big one in gold is 12 cm and the other three (including the black I have three rounds to go) is 10 cm, then the marbles will be smaller....


Jag använder en iPad väldigt mycket i mitt arbete, jag skriver mönster men framför allt har jag mönster motsvarande 2 pärmar i den, och jag har bara börjat....

I use my iPad a lot in my work, I write patterns on it but above all, I have patterns corresponding to two folders in it, and I've only just begun ....


Det här är en frälsarkrans förresten, det är ett radband kan man säga.
This is "Pearls of Life", it's a sort of rosary


1 kommentar:

Manduzana stickar sa...

Jag jobbade ganska mycket med just Frälsarkransen när jag jobbar i kyrkan. Vilken rolig idé att virka alla pärlor!