28 jan. 2009

Mössor

Här är en bild på Telitubbiemössan som ungarna kallar den :) Det är en modifierad öronlapssmössa... Ian har den här men Totte har nu tagit över den och jag håller på med en ny mössa till Ian, Telitubbiemössan blev lite för stor.... Garnet heter Easy och är 100% merlinoull

* * *

Teskedspappans öronlappsmössa blev alldeles för stor för mig men jag fick agera modell... Teskedspappan pluggar till lokförare i Borlänge och han kom hem, tog mössan och åkte innan jag hann fota honom i den.... Mönstret har jag köpt på Etsy.com. Garnet är Twist och virknålen blev i stolek 7...



* * *



Den här är en provsak, men Alfred älskar den så han får använda den :) Det är en högst ordinär pixiemössa med tuber på.... Den är jättehäftig på, får se om jag lyckas fånga honom med mössan på någon dag... Garnet heter Helen och är köpt på Rusta på rea, 14:50/nystan, har köpt på mig till en hel filt :)
Rundstickor/strumpstickor nr 5




Mössa

1 kommentar:

Anonym sa...

Fina allihop, men jag gillade framför allt den första, Teletubbiemössan, den var hur söt som helst!