2 okt. 2009

Idolvante?

Ja, jag är fanatisk tittare av Idol, har tom digitalboxen på inspelning IFALL jag skulle missa det ;) Va fasen, måste ju heja fram Mariette till vinst juh! Halmstadpatriot som man är.... *skadad? Svar JA*

Medan jag satt i pausen och tittade på dagens inspelade Hem Till Gården *ja, jag ÄR tant* så kom jag på att jag har en beställning på babyvantar. Så jag rotade fram akrylgarn och 2 avsnitt HTG och finalen i Idol senare, så var ena vanten klar!

Får nog se ett avsnitt CSI så jag får den andra färdig också ;) Den Hello Kitty jag har beställning på skall bara monteras och få klänning så är den klar. Hoppas det blir i början på veckan så jag kan skicka den till sin nya matte :)

I helgen blir det nog inte så mycket handarbetat då lördagen kommer gå till simskola, städning, tvättning och barnskötsel (maken började jobba 19 ikväll och jobbar till imorgon vid 21-tiden), och söndagen går åt till 4-årskalas... och tom handarbete blir åtsidosatt för sådana här saker ;)

Yes, I am fanatical viewers of Idol, has even digital receiver for recording JUST in case I would miss it ;) What the heck, just have to cheer on Mariette so she reaches the final! Halmstad Patriot as I am.... * Disturbed? Answer YES *

While I sat in the break and looked at today's recorded Emmerdale *yes, I am an aunt* I remembered that I have an order for baby mittens. So I dug up some acrylic yarn, from my big stash, and 2 episodes of Emmerdale and the final of Idol later... one mitten was finished!

May probably see an episode CSI so I get the other ready too ;) The Hello Kitty, I have an order on, just need to be stitched together and get dress, and than it is finished. I hope it will be in the beginning of the week so I can send it to her new mistress :)

I might not be able to work on my projects this weekend, due to that my husband works and I need to take my son to swimming school, clean the house, laundry and taking care of my kids. Sunday is a big day for my second son, it is his 4th birthday... and even handcraft is put aside for these things ;)

1 kommentar:

ÄNGLASTINA sa...

Jag följer oxå Idol,har inte kommit på vem jag tycker är bäst ännu,men vi har ju inte sett dom sjunga så mycket ännu.Hoppas du får en trevlig helg iallafall.